طول عمرتان را با خوردن پروتئین‌های گیاهی افزایش دهید

  • خانه
  • -
  • دسته‌بندی نشده
  • -
  • طول عمرتان را با خوردن پروتئین‌های گیاهی افزایش دهید
طول عمرتان را با خوردن پروتئین‌های گیاهی افزایش دهید
یک مطالعه جدید نشان می دهد ، خوردن بیشتر پروتئین های گیاهی ممکن است به افزایش طول عمر شما زندگی شما کمک کند.

هرم رژیم غدایی با پروتئین گیاهی

 

این مطالعه شامل ۷۰،۰۰۰ زن و مرد ژاپنی در سنین ۴۵ تا ۷۴ سال و بدون سابقه سرطان ، بیماری قلبی یا سکته مغزی بود. آنها در شروع مطالعه و سپس هر ۵ سال یکبار ، پرسشنامه های رژیم غذایی کاملی را پر کردند.

 

محققان پس از گذشت ۱۸ سال ​​هیچ ارتباط مشخصی بین مصرف پروتئین حیوانات و افزایش طول عمر مشاهده نکردند. (توجه داشته باشید که بیشتر پروتئین های حیوانی در رژیم غذایی معمول ژاپنی از ماهی تامین میشود، نه گوشت قرمز.) اما شرکت کنندگان که بیشترین پروتئین گیاهی را مصرف می کردند (عمدتا شامل غلات ، محصولات سویا و سبزیجات) میزان مرگ و میر کمتری داشتند. در مقایسه با کسانی که کمترین مقدار را خوردند. علاوه بر این ، جایگزینی پروتئین گیاهی بجای پروتئین حیوانی (عمدتا گوشت قرمز یا گوشت فرآوری شده) با خطر کمتری از مرگ در اثر بیماری قلبی یا سرطان مرتبط بود. این مطالعه در ۲۶، آگوست ۲۰۱۹، توسط JAMA internal medicine منتشر شد.